Marketing is eigenlijk vrij eenvoudig. Be good and tell it. Helaas zijn vele bedrijven te bescheiden en missen omzet. Hoe een omslag?
De meeste bedrijven hebben jarenlang kunnen profiteren van een goede markt en lokale naamsbekendheid. Opdrachtgevers kwamen vaak toch wel, omdat er maar een beperkt aantal gespecialiseerde bedrijven in een regio waren. Maar opdrachtgevers oriënteren zich tegenwoordig snel veel breder via internet. Vakbedrijven moeten zeer scherp communiceren wat hun Unieke VerkoopPunten zijn en welke producten ze voor welke doelgroepen leveren.
De natuursteensector is qua marketing niet anders dan andere vakgebieden. En bedrijven hebben zoveel te bieden dat er zeker plaats is voor lokale specialisten in natuursteen. De wijze waarop bedrijven zich profileren is van grote invloed op de omzet die uit de markt wordt gehaald. En daarom moeten bedrijven dat nu professioneler doen. Het KennisCentrum beschikt over een Marketing-scan waarmee ieder bedrijf zich veel beter kan profileren door eigen kwaliteiten. En begrijpelijk en authentiek voor klanten.
Belangstelling? ……. geef dit aan bij Contact …… wij reageren direct!
Marketing-scan
Bestaat uit 16 onderwerpen waarmee de ‘schatkamer’ van het bedrijf zichtbaar wordt.