Consumenten oriënteren zich online

AMSTERDAM –
Veel mensen oriënteren zich eerst online voordat ze in een ‘echte’ winkel hun aankopen doen. 79 procent van de Nederlanders bekijkt eerst vergelijkingssites voordat ze overgaan tot de daadwerkelijke aankoop.

Het omgekeerde gebeurt echter ook regelmatig: 42 procent van de consumenten gaat wel eens eerst in een winkel kijken naar een product voordat ze het online bestellen. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok | NetPanel onder ruim duizend Nederlandse consumenten.

Uit het onderzoek blijkt dat digitaal shoppen steeds gebruikelijker wordt. Het afgelopen jaar kocht 58 procent van de ondervraagden een of meerdere producten online.

De invloed van social media op het online aankoop-gedrag van Nederlanders lijkt minimaal. Vier op de vijf ondervraagde consumenten gaf aan niet of nauwelijks beïnvloed te worden doordat bedrijven die ze volgen op Facebook of Twitter iets aanraden

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan