CRM staat voor Customer Relations Management. Het is voor bedrijven zeer belangrijk om:
a. Nieuwe klanten te vinden en acties strak op te volgen
b. Vanuit één database alle klantendata goed bij te houden
c. Alle medewerkers houden zaken bij, geen gevraag en gezoek meer
d. Permanent in te zien, dus op PC, tablet, smartphone en overal
e. Een goede koppeling te hebben met het offerte en ordersysteem
f. De aansluiting op begroting programma’s etc.
g. Aan te sluiten op de vele vervolgacties bij het uitvoeren van een order
h. Deze data naadloos te laten aansluiten op de financiële administratie
Het KCS heeft de afgelopen jaren meerdere marktonderzoeken uitgevoerd en daarover nauw contact gehad met vele natuursteenbedrijven. De resultaten:
– Kostbare programma’s die slecht een deel kunnen van de wensen.
– Kosten: vaak € 25 – € 40,– per persoon per jaar: stel 5 personen = € 1500,– / € 2400
– En dan is er altijd de valkuil van maatwerk: werkwijze valt tegen, bedrijf kan niet stoppen halverwege en de rekeningen stapelen zich op. En het gehele traject kost giga veel tijd.
Het KCS heeft daarom een eigen oplossing ontwikkeld. Er is een CRM-Natuursteen ontwikkeld met en basisvorm, waarmee bedrijven direct aan de slag kunnen. En vanuit het principe ‘no cure no pay’. Dus gewoon enkele weken zelf rustig kunnen oefenen, zonder kosten en zonder verplichtingen. En natuurlijk wel met een goede werkinstructie en begeleiding op maat.