AMSTERDAM –
De Nederlandse consument vindt bol.com de beste website, gevolgd door Belvilla.nl en KLM.com. Dat blijkt uit de WUA!-top 100, die bekend is gemaakt. Deze top 100 komt voort uit een representatief onderzoek onder Nederlanders die zich thuis online oriënteren op producten
en diensten.
Op tien onderdelen beoordelen ze websites van aanbieders naar vrije keuze. Daar worden de honderd beste uit gehaald. Het gaat onder andere om voorkeur, vindbaarheid, doorklikken, vertrouwen, imago, informatie en gemak. Ruim 6000 consumenten hebben van augustus 2012 tot juli dit jaar 3600 websites onder de loep genomen.
Booking.com is van zijn troon gestoten door bol.com. Belvilla komt met stip binnen in de ranglijst en KLM stijgt van plaats 5 naar 3. Zalando.nl (topmerken), HotelSpecials.nl, Kwit-Fit.nl, Fleurop.nl, Hotels.nl, Monuta.nl (uitvaart) en Booking.com vullen de top 10 aan met scores van een 7,5 plus.Winkelen op internet raakt in de stroomversnelling. Zo is bol.com volgens het onderzoek populair voor de aanschaf van laptops, tablets, espressoapparaten en wasmachines. Nieuw is de online vrijetijdsshop van bol.com.„Ondanks een gevarieerd aanbod moet een site wel duidelijk en overzichtelijk blijven om kopers te trekken”, concluderen de onderzoekers.
„Maar ook specialisten doen het goed, mits er genoeg keuze is. Belvilla blijkt bijvoorbeeld favoriet voor vakantiehuizen in Frankrijk. En KLM houdt vergelijkingssites als Cheaptickets.nl en Vliegtickets.nl achter zich.”
Op de 9e plaats staat Monuta wat voorwaar ook een prestatie van formaat is met een onderwerp als uitvaarten en uitvaart verzekering.
http://www.wua.nl/nieuws/wua-top-100-beste-websites-2013.aspx#.Ujsd48HCS70