Erkenningsregelingen en keurmerken draaien vaak uit op fiasco’s. Het Kenniscentrum innoveert ook hierbij met 10 Q. Hoe dan?
Collectieve keurmerken nauwelijks effectief.
Na het verdwijnen van de Vestigingswet is een weer-war aan keurmerken voor vooral particuliere opdrachtgevers ontstaan. De meeste regelingen kennen dezelfde cyclus. In het begin wil ieder bedrijf erbij zijn om marketingtechnische redenen. De eisen zijn vaak laag en onvoldoende gericht op de klant. De professionele markt trekt zich weinig aan van keurmerken. Als een individueel bedrijf niet voor zijn zaken staat qua prijs, kwaliteit en relatie is het snel afgelopen met de koopman. En daarom kalven keurmerken na enkele jaren af en dat tij is dan niet meer te keren. Natuurlijk zijn er enkele uitzonderingen.
10 Q principes voor ‘branding’ individuele bedrijfsnaam.
Het KennisCentrum heeft op basis van jarenlange ervaringen voor een geheel andere methodiek gekozen die past bij de huidige tijdsgeest. De naam van een bedrijf staat altijd centraal en ieder bedrijf heeft een eigen dynamiek en werkwijze om de naam – een merk / ‘brand’ – op te bouwen. Het KennisCentrum ondersteunt bedrijven daarbij individueel om te komen tot 10 relevante Kwaliteitsprincipes die van belang zijn voor de opdrachtgever en ook een aansluitende goede bedrijfsvoering ondersteunen. Zoals bij lean produceren, sturen op meetbare punten, het belang van de actieve werknemers (plezier, perspectief en ontwikkeling) en natuurlijk maatschappelijk verantwoord ondernemen. Maar wel zeer praktisch. Bedrijven kunnen met deze 10 Q-principes de naam van het eigen bedrijf, duidelijk, hoogwaardig, zeer flexibel en direct onderschrijven en op een aansprekende wijze. En zonder hoge kosten. Slimme innovatie in marketing.
Belangsteling hoe? ……. geef dit aan bij Contact …… wij reageren direct!