Preventiemedewerker
Iedere werkgever is verplicht om ten minste één preventiemedewerker aan te stellen. De preventiemedewerker werkt actief aan het bevorderen van de veiligheid en de gezondheid binnen het bedrijf.
Nieuwe Arbowet 1-7-2017.
De rol van de preventiemedewerker is veel belangrijker geworden. Het is belangrijk dat er 1 persoon vanuit de aanwezige werknemers deze deeltaak krijgt voor het draagvlak.
De drie belangrijke taken van een preventiemedewerker zijn:
- – Meewerken aan het uitvoeren van een RI&E (Arbo-scan).
- – Met directie samen weken aan goede arbeidsomstandigheden in het bedrijf, met draagvlak bij het personeel.
- – Met directie de Arbodienst informeren over de praktijk in deze sector.
Om al deze redenen is het ‘Incompany’ opleiden van de Preventiemedwerker de meest gekozen vorm bij natuursteenbedrijven. Alle kennis is aanwezig. Het gaat om toepassen, borgen en draagvlak.